Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

Περιγράφοντας εικόνες και δημιουργώντας διαλόγους...

Το γεγονός ότι τα παιδικά βιβλία είναι γεμάτα με εικόνες δεν είναι τυχαίο: εκτός του ότι τα χρώματα διεγείρουν τον εγκέφαλο, οι εικόνες βοηθούν στην κατανόηση του κειμένου που ακούν ή διαβάζουν τα παιδιά. 
Η ανάπτυξη των προτάσεων και η περιγραφή είναι μία διαδικασία που διδάσκεται και οι εικόνες βοηθούν σε αυτό. Κοιτάζοντας μία εικόνα το παιδί ή ο ενήλικας λαμβάνει πολλές πληροφορίες, που ασυναίσθητα ο εγκέφαλος τις αναλύει. τις επεξεργάζεται και τις αποθηκεύει ή χρησιμοποιεί  ανάλογα με το γλωσσικό περιβάλλον. Τα συχνά ερεθίσματα και οι στοχευμένες ερωτήσεις γύρω από μία εικόνα βοηθούν τα μικρά παιδιά στο σχηματισμό προτάσεων και τους μεγάλους στο να ¨ξυπνήσουν¨ τη μνήμη τους και να μάθουν ξανά να μιλούν σωστά...

Οι πληροφορίες που μπορεί να αντλήσει κανείς από μία και μόνο εικόνα είναι πολλές (σε ποιο μέρος του σπιτιού βρίσκονται; τι κάνουμε εκεί συνήθως; ποιος είναι στην εικόνα; τι κάνει το αγόρι; τι κάνει το κορίτσι; τι φοράει η μαμά; τι έχουν φτιάξει τα παιδιά; τι κάνει ο φούρνος; εσύ τι ξέρεις να μαγειρεύεις; κοκ)



Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι να προσκαλέσετε το παιδί ή τον ενήλικα να αυτοσχεδιάσει ένα διάλογο που θα μπορούσαν να έχουν τα πρόσωπα μίας εικόνας...



Βρείτε εικόνες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ασχολίες των παιδιών ή των μεγάλων, ώστε να τους δώσετε κίνητρο να μιλήσουν. Ένα παιδί που φοβάται τα σκυλιά μπορεί να μη θέλει καν να δει την εικόνα με το σκύλο...σκεφτείτε έξυπνα και εκμεταλλευτείτε το!










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου