Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

Σύνδρομο Asperger: τελικά είναι αυτισμός;

Το Φάσμα του Αυτισμού (ή αλλιώς Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή-Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος) περιλαμβάνει τα εξής βασικά 3 γνωρίσματα:
  • Μεγάλες δυσκολίες στην κοινωνική συναναστροφή
  • Μεγάλες δυσκολίες στη λεκτική επικοινωνία (π.χ. σημαντική καθυστέρηση ή ακόμη και παντελής έλλειψη λεκτικής επικοινωνίας) και
  • Περιορισμένη, επαναλαμβανόμενη και στερεοτυπική συμπεριφορά, περιορισμένα ενδιαφέροντα και δραστηριότητες (π.χ. εμμονές με συγκεκριμένα αντικείμενα/κινήσεις/θέματα ενδιαφέροντος)
Το Σύνδρομο του Asperger βρίσκεται στο τέλος του αυτιστικού φάσματος, στην πολύ ήπια μορφή του. Πολλοί αναφέρονται στο σύνδρομο αυτό ως την ήπια παραλλαγή του αυτισμού... Οι δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά αυτά αφορούν τις κοινωνικές συναναστροφές, καθώς δυσκολεύονται εξαιρετικά να καταλάβουν πώς πρέπει να συμπεριφερθούν (Safran, 2002).



Αποτέλεσμα εικόνας για παιδια με asperger


Τα παιδιά που διαγιγνώσκονται με το σύνδρομο αυτό δεν εμφανίζουν μεγάλη καθυστέρηση στη λεκτική τους επικοινωνία, όπως συμβαίνει με την κλασική μορφή του αυτισμού, ενώ η αλήθεια είναι πως παρουσιάζουν μέση ή ανώτερη του φυσιολογικού νοημοσύνη. Τα παιδιά με ανώτερη του φυσιολογικού νοημοσύνη ξεχωρίζουν από τα παιδιά του κλασικού συνδρόμου Asperger, καθώς αυτά δεν παρουσιάζουν δυσκολίες ή καθυστέρηση στη λεκτική τους επικοινωνία! Επίσης να αναφερθεί ότι η ηλικία της επίσημης διάγνωσης του συνδρόμου Αsperger γίνεται σε μεγάλη ηλικία, συνήθως μετά τα επτά έτη, σε αντίθεση με αυτή του κλασικού αυτισμού που γίνεται πολύ πιο νωρίς.


Άλλα χαρακτηριστικά του συνδρόμου είναι:
  1. οι επαναλαμβανόμενες στερεοτυπικές συμπεριφορές και εμμονές
  2. το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν τα παιδιά ως προς συγκεκριμένα πράγματα π.χ. μπορεί να επιδεικνύουν ζήλο για τους κινητήρες μηχανών αλλά όχι για το εργαλείο/μηχάνημα στο σύνολό του
  3. οι ανησυχίες για τα ενδιαφέροντά τους
  4. η αδεξιότητα και οι δυσκολίες στις λεπτές ή/και αδρές κινήσεις τους
  5. η κακή βλεμματική επαφή, οι δυσκολίες στις εκφράσεις του προσώπου-στη στάση του σώματος-στις χειρονομίες. Επίσης πολλές φορές δεν ανταποκρίνονται όταν κάποιος φωνάζει το όνομά τους..
  6. η έλλειψη αλληλεπίδρασης στο παιχνίδι
  7. η δυσκολία αλλαγής της καθημερινής τους ρουτίνας
  8. η αγάπη που επιδεικνύουν για τους χάρτες, για τις υδρογείους και για τις διαδρομές
  9. η ανώτερη μνήμη που έχουν και η τάση να συγκεντρώνουν πολλές σχετικές πληροφορίες
  10. η δυσκολία να καταλαβαίνουν τον προσωπικό χώρο του άλλου
  11. οι διαταραχές στη σημασιολογία, στην πραγματολογία και στην προσωδία (π.χ. μιλούν δυνατά, έχουν περίεργο επιτονισμό και ρυθμό στην ομιλία τους)
  12. η δυσκολία να καταλαβαίνουν τα συναισθήματα των άλλων
  13. η σχολαστικότητα και τα περίεργα σχήματα λόγου που χρησιμοποιούν, το πολύ πλούσιο λεξιλόγιό τους και η αναγνωστική τους ικανότητα από μικρή ηλικία
  14. η τελειομανία τους
Η περίεργη συμπεριφορά τους και η αδυναμία τους για τις κοινωνικές συναναστροφές εμποδίζει τα παιδιά με σύνδρομο Asperger να αναπτύξουν φιλικές σχέσεις με ευκολία. Επιπλέον, επειδή τα παιδιά αυτά έχουν υψηλή νοημοσύνη και πολύ πλούσιο λεξιλόγιο, ως μαθητές πολλές φορές διαγιγνώσκονται λανθασμένα ή θεωρούνται τεμπέληδες μέσα στην τάξη...


Γενικά το σύνδρομο αυτό αποτελεί μεγάλο θέμα συζήτησης και είναι πολύ δύσκολο να περιγραφεί εν συντομία. Τα παιδιά με Asperger είναι χαρισματικά, καθώς διαθέτουν ιδιαίτερες χάρες και ικανότητες. Μεγαλώνοντας τείνουν να κάνουν σπουδαία πράγματα στη ζωή τους: δεν είναι άλλωστε τυχαίο που διάσημα άτομα έχουν διαγνωστεί με Asperger ή θεωρείται ότι ανήκουν στο σύνδρομο αυτό (Alb. Einstein, Leon. Da Vinci, V. Van Gogh, Ant. Hopkins, St. Kubrick, An. Warhol, T. Burton, C. Love, Β. Gates, T. Jefferson, M. Curie, Mozart, T. Edison, M. Zuckerberg και άλλοι πολλοί)!


Σχετική εικόνα




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου